Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Védekező egységek

2007.12.29

Vissza a Tippek-Trükkökre

Vissza a főoldalra

Védekező egységek

Rendkívül változatos módon védheted meg bolygóidat az ellenséges támadásoktól. A legjobb persze az, ha nincs rá szükséged, de gyaníthatóan egyik univerzum sem tökéletes ebből a szempontból. Tehát, védekezzünk - de hogyan építsünk fel egy megfelelő védelmet?

 

A játék kezdeti szakaszában véleményem szerint merő erőforrás-pocsékolás védelmet építeni. 150 mezőnél kisebb bolygó esetében valószínűleg a játék későbbi szakaszában is.

 

Amikor még csak a belevágtál a játékba, és még nincs meg mind a 9 bolygód, akkor a legjobb stratégia az, hogy nem védelmet építesz, hanem egész egyszerűen minden erőforrást megpróbálsz lekötni - így folyamatosan alacsonyan tartva a bolygódon található nyersanyag-készletet. Ekkor ugyanis teljesen felesleges Téged megtámadni, nem éri meg foglalkozni Veled.

 

Node, eljön az az idő, amikor nem árthat egy-két bolygót komolyabb védelemmel felruházni. A gond az, hogy nincs olyan védelem, amit megfelelő előkészítéssel / csapatmunkával ne lehetne feltörni. A megfelelő védelemnél azonban egy drágább dolog létezik - az elégtelen védelem.

 

Mivel kezdjük az építkezést? NE a Rocket Launcherekkel, javasolja az OGametips.com - jók azok, de csak később. Először építsünk Small lasereket minden mennyiségben - ezek lesznek ugyanis az elsődleges ágyútöltelékek: minél több van belőlük, annál kisebb eséllyel kezdik szétlőni a támadók a komolyabb és drágább egységeket.

 

Minden negyedik Small laserre jusson egy Heavy laser; minden 12 Small laserre egy Ion cannon; 30 Small laserenként pedig egy Gauss cannon az egészséges az álmoskönyv szerint. 100 Small laserre meg jusson egy Plasma cannon.

 

Small shieldet a 20. Small laser után érdemes építeni, míg a 100. után a Large shieldet - hogy némi extra védelmet nyerjenek a fenti egységek.

 

Miért így érdemes? Mint említettem, a Small laser lesz az elsődleges ágyútöltelék, legalábbis addig, amíg nem lesz elegendő fémtermelésed ahhoz, hogy minden egyes Small laser mellé 5 db. Rocket launchert tudjál építeni. Ez a két egység csak és kizárólag arról szól, hogy magára vonja az ellenség tűzerejét addig, amíg a komolyabb egységek kinyírják a támadókat.

 

Ha van 100 Small lasered, akkor a fenti útmutató alapján kell legyen kis pajzsod, nagy pajzsod, 25 Heavy lasered, 8-9 ionágyúd, 3-4 Gauss cannonod, és 1 db Plasma cannonod - ez utóbbi ugye a legdrágább és a legerősebb fegyver. A fenti számok esetén 1:136-hoz esélye van egy támadó hajónak arra, hogy pont a plazmaágyút találja el.

 

Ez az egyik útmutató, amit érdemes alkalmazni. Egy másik a játék későbbi szakaszában talán jobban alkalmazható.

 

A koktél keverési aránya:

 

100 Rocker launcher

 

100 Small laser

 

20 Heavy laser

 

6 Gauss cannon

 

3 Plasma cannon

 

Ízlés szerint fűszerezve 10 db Ion cannonnal. Miért?

 

A védekezés egy dologról szól: tegyük minnél költségesebbé a támadónak az egész mókát, hogy egy életre elmenjen a kedve a mi támadásunktól. Ha esetleg meg is nyeri a csatát, ne szúnyogcsípéseket érezzen, hanem kimondottan fájjon a dolog: pusztuljon minél több Battleship vagy Destroyer a flottájából. A rakétavető és a kis lézer jelen esetben is ágyútöltelék, a nehézlézer szól arról, hogy a támadó ágyútöltelékeit (vadászgépek) leszedje. A Gauss (és opcionálisan az ionágyú) inkább a cruiserek ellen való - nomeg a cargo shipek ellen, hogy ha meg is nyeri a csatát, akkor se maradjon mivel elszállítania a mi nyersanyagainkat. A plazmavetők - megfelelő számban alkalmazva - mocskos nagy pusztítást képesek végbevinni a csatahajók között.

 

Ami viszont NAGYON fontos bármiféle védelem felépítése kapcsán: legyen minél több Anti Ballistic Missile a Rocket siloban. Minnél több, annál jobb - egy komolyabb támadást ugyanis Interplanetary Missile érkezése is előrejelezhet, akár több tucat példányban. Ami nem tesz jót a védelemnek.,

^TOP^