Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


FS - Fleet Save avagy a flottamentés

2009.07.31

A Fleetsaving lényege:


Egyértelmű, hogy egy normális átlagember nem tölti az egész napját a böngészője előtt az Ogame-t figyelve. Támadás viszont bármikor érhet titeket, és ha akkor éppen nem vagytok bejelentkezve, valószínűleg elveszítetek majd ezt-azt, mivel nem tudtok a támadásról és így nem tudtok tenni ellene. A Fleetsaving egy megelőzés, mellyel a fontosabb hajóidat és anyagaidat valamilyen módon eltávolítod a bolygóidról, így a támadók nem tudják elvinni/farmolni, sőt ha nincs mit elvinni/farmolni jó eséllyel meg sem támadnak.

A lentebb részletezett módszerekre általánosan jellemző, hogy a fleetsavingelt flotta sebességét úgy kell beállítani, hogy az a neked megfelelő időpontban, a játékhoz való visszatérésedhez közel (lehetőleg utána kicsivel) érje el a célját.

 

Az Egyszerű Fleetsaving módszerei:

 

Szállítás/Telepítés Fleetsaving szállítókkal:


Először is szükséged lesz szállító hajókra, és legalább még 1 bolygóra. A művelet nagyon egyszerű, mielőtt lefeküdnél aludni, fogod a szállító hajóid, és elküldöd őket a másik bolygódra, szállítás vagy telepítés küldetéssel, és felpakolod rájuk a nyersanyagaid. Telepítés küldetésnél a tényleges fleetsaving idő megegyezik a hajóid oda-útjának idejével, de nyilván az anyagok és a hajók maguktól nem fognak visszavándorolni a kiinduló bolygóra. Miközben a hajóid úton vannak, senki sem bánthatja őket, mivel harcok csak a bolygók körüli pályákon lehetségesek, úton lévő hajókat semmilyen módon nem lehet megtámadni, így az anyagot sem tudják elvinni ami a rakterükben van. A Szállítás küldetéssel, a fleetsaving idő más, a flotta oda-útjának kétszerese, ám mikor a hajóid elérik a célbolygót, a fedélzeten lévő nyersanyagokat kidobálják a bolygón, és üresen jönnek haza. Az anyagok onnantól kezdve ugyan úgy ellophatóak lesznek mint előtte, csak a flotta nem lesz támadható amíg haza nem ér (hadiflották védelménél van értelme).

Fleetsaving Támadás küldetéssel:


Szükséged lesz hozzá szállítókra, és egy másik

Inaktív!

játékos bolygójára. Tehát keresni kell egy inaktív játékost, az inaktivitást onnan lehet tudni, hogy Galaxis nézetben a játékos neve mellé egy (i) -t rak a játék, 7 nap inaktivitás után, majd a kis i ~30nap után nagy I-re változik. Miután találtál egy megfelelő távolságban lévő inaktív bolygót, le kell kémkedned Kém szondákkal, és meg kell győződnöd róla hogy a bolygón nincs semmilyen hadihajó vagy védelmi épület. (Ha a kémjelentés egyáltalán nem tartalmaz pl. védelemre utaló információkat, az nem azt jelenti hogy nincs védelem hanem azt hogy nem sikerült adatot szerezned róla. A védelem teljes hiányát úgy lehet látni, hogy a kémjelentésbe beíródik egy "Védelem" fejléc, de teljesen üres az alatta lévő rész. Hogy több infót szerezz, több kém szondát kell küldened egyszerre, vagy továbbfejleszteni a kém technológiádat.) Miután biztos vagy benne hogy a sérülékeny és egyébként is értékes anyagaidat szállító hajóidat semmi sem fogja lelőni, ráküldöd őket a bolygóra egy Támadás küldetéssel, és felpakolod rájuk az anyagaid. Mivel a küldetés támadás, nem pedig szállítás, nem fogják kitenni a nyersanyagokat, csak mennek vele egy kört.
Ez a lehetőség azért viszonylag rizikós.

Fleetsaving Szemetesekkel:


Ehhez a szállítóhajók mellett szemetesekre is szükséged lesz, ezenkívül kell hozzá egy roncsmező, de a játék elején a legjobb módszer. A roncsmezőt galaxis nézetben kell keresni, bármelyik bolygó mellett lehet, a táblázat DF (Debris Field) oszlopában. Miután találtál egyet, jegyezd meg a koordinátáit, majd válaszd ki a szállító hajóidat és melléjük legalább 1 szemetest, add meg nekik a célkoordinátákat és a koordináták melletti legördülő menüből válaszd ki a DF-et. Ha mindent jól csináltál a következő ablakban egy Betakarítás nevű küldetésed lesz, azt használd, cuccold fel a flottára a nyersanyagaidat és ereszd szélnek őket. Ez a módszer azért a legjobb, mert a hajóid és a nyersanyagaid vissza is jönnek a bolygódra, ellentétben a Telepítés és Szállítás fajta fleetsavingekkel, és nem is olyan kockázatos mint a Támadás fleetsaving. Van a játéknak egy bug féléje, ha egyszer egy bolygó felett volt már roncsmező, akkor miután azt begyűjtötték, nem tűnik el a rendszerből. Galaxis nézetben már nem lesz ott, és nem lehet belőle begyűjteni semmit, de a játék továbbra is engedni fogja, hogy flottát küldj oda, így minden nap fleetsavingelhetsz ugyan úgy.

A visszatérő flottákat a Phalanx nem látja!

Tehát, ha elküldesz egy flottát mondjuk Szállítás küldetéssel, akkor oda úton még látszik a flotta és látszik a visszatérésének ideje is! De ha a célpont elérése után scannelnek le, mikor a flotta már visszafelé jön, akkor már nem fogja látni a phalanx.

Magas szintű Fleetsaving:


A fejlettebb játékosoknak előbb vagy utóbb de lesznek Holdjaik. A hold egy nagyon alattomos kis dolog, mert Szenzor Phalanx építhető rá. Ez a nagy hatótávolságú letapogató rendszer képes arra, hogy megmutassa egy bolygón a flottamozgásokat, tehát azt a pontos flottamozgási adatot, amit te látsz az Áttekintés nézetben, már ha éppen van úton hajód. Szerencsére ezek a szenzorok nem látnak el akárhová, csak szintjüktől függően néhánytól kb. 30-50 rendszeres távolságig, ám ez bőven elég.
Mivel a támadó fél pontosan látja a flottamozgásod, így a fentebb leírt módszerekkel el Fleetsavingelt anyagaid és hajóid pontos hazaérkezési idejét is tudja. Ennek köszönhetően meg tudják csinálni azt, hogy a te fleetsavingelt flottád hazaérkezése után alig pár másodperccel érjen oda az ő támadó flottájuk. Ilyenkor esélyed sincs rá, hogy újból szélnek ereszd a hajóid / anyagaid...

Viszahívott Telepítés:


Ez egy kezdetleges módszer e fentebbi kivédésére. Lényege, hogy Telepítés küldetéssel elküldöd a flottádat, ám a célponthoz érkezése előtt visszahívod. A visszahívást úgy kell időzíteni, hogy a visszahívott flotta menetideje megegyezik az általa addig megtett út menetidejével, így nagyjából ki tudod találni, hogy mikor fog visszaérni. A visszahívott flották úgymond tervezett útitervtől eltérően haladnak, és nem látszanak a Szenzor Phalanx számára.

Telepítéses Fleetsaving:


Ha annyira hosszú időre küldöd el egy flottádat, Telepítés küldetéssel egy másik bolygódra vagy akár Holdadra, hogy biztosan visszaérsz az odaérkezése előtt (pl. 10-12 órás út, szemetesekkel vagy kolonizáló hajóval érhető el ilyen sebesség) Akkor nem kell visszahívnod, és semmi nehézséget csinálnod. A visszaútja láthatatlan mivel nincsen visszaútja, az odautat látják ugyan, de ha megpróbálják így elkapni, hogy az érkezése után pár másodperccel támadnak, akkor egyszerűen visszahívod a flottát. A visszautat nem látják és az esetek 99,9%-ban kiszámolni sem tudják mivel nem tudják az indulás pontos idejét, így biztonságban tartható egy flotta Holdak és a visszatérésre való hosszas várakozás nélkül (mert mire géphez kerülsz már kevés idő van neki vissza az útból, aztán 100% sebességen visszaküldöd oda ahol szükséged van rá, sokkal kevesebb időt veszítesz mint a visszahívásos módszerrel).

Hold Fleetsaving:


Egy hold flottamozgás és tárolás szempontjából ugyan úgy működik mint egy bolygó, kivéve hogy a flotta indításánál a koordináták mellet a Hold opciót kell kiválasztani. Ám van egy nagy előnye a bolygókkal szemben. Nem lehet letapogatni Szenzor Phalanxal. Ezért, ha a holdról indítasz egy flottát, és egy másik holdra küldöd Szállítás/Telepítés küldetéssel, vagy egy roncsmezőre Begyűjtés küldetéssel, akkor mivel a flottád sehol sem érintkezik bolygóval, nincs rá mód hogy megtalálják.

Hajókat miért kell fleetsavingelni?


Ha van egy játékos akinek a tiédnél sokkal erősebb flottája van, viszont a te flottád is nagy, sok millió nyersanyagot érő hajókból áll, akkor bizony érdemes megtámadni. Ez azért van, mert ha ki tudják lőni a flottádat úgy, hogy közben a támadónak nincs vagy csak minimális a vesztesége, a flottádba beleölt nyersanyagok 30%-a ottmarad roncsmezőként. A támadó a flottája odaérkezése utánra nem sokkal időzít a támadott bolygó roncsmezőjére egy nagy szemetesekből álló flottát, és az általad elvesztett hajók roncsait úgy ahogy van elviszi. Ezt hívják flottafarmnak és egy óvatlan vagy hold-al nem rendelkező de már százezres pontok között élő játékostól milliókat lehet megszerezni ezzel a módszerrel.

^TOP^

Ezek nem kimondott FS-re megoldások, de ha megtámadtak ez is egy mód hogy megmentsd a nyersidet!:


Anyagok "felszívása":
Idővel lesznek olyan épületek és kutatások amik már viszonylag sok nyersanyagba kerülnek, de nincs rá szükségetek, nem szeretnétek kifejleszteni. Ám amikor egy támadó flotta jön felétek, és nem tudjátok elhordani a bolygóról a nyersanyagaitokat időben, akkor érdemes ezt megcsinálni. Kerestek egy épületet vagy kutatást ami sokba kerül, de van rá nyersanyag, és elindítjátok mintha ki akarnátok fejleszteni. Ezzel az felszívja a raktáraidból az építéshez szükséges nyersanyagokat, rögtön az építés megkezdésekor, így azokat senki sem tudja elvinni (mivel csak raktárból lehet lopni). Miután lezajlott a harc és elment a támadó, szépen leállítjátok az adott építést vagy kutatást, és a nyersanyagaitokat visszakapjátok az utolsó morzsáig. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Későbbiekben ha lesz már olyan kutatás/építés ami legalább 16-18 órába, de még inkább 1-2 vagy több napba kerül, azokat nyugodtan használhatjátok egész napos nyersanyag-eltüntetésre is, ahogy a fleetsavinget. Csak elindítjátok és felszívja az anyagaitok, mindössze arra kell figyelni hogy ne felejtsétek el leállítani (ezért jobb a minél hoszabb).

Anyagok elköltése:
Ha még az előbbi módszerrel is túl sok nyersanyag maradt, akkor inkább költsétek el olyan dolgokra amiket nem lehet visszavonni, tehát hajók és védelem építésére (pl.: még mindig jobb ha neked van pár felesleges szállítóhajód, mintha több anyagot vinne el a támadód, később hasznukat veheted). De ezek gyártását, ill. főleg a hajókét, csak a csata előtt kicsivel indítsátok el, mert ha előbb legyártasz egy hajót mint ahogy a támadó odaérne, akkor azt szét fogja lőni, és úgy nem volt számodra sok értelme a dolognak.

 ^TOP^