Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


cookieangel.freeblog.hu oGame cikk

2009.07.31

wasserplanetAz Ogame, egy internetes, a GameForge által elindított galaktikus játék, ahol mindenki megtapasztalhatja, milyen is, ha az embernek saját bolygója van.

Uralkodni egy bolygón, nem a legegyszerűbb feladat, ugyanis körülötted mások is vannak, akik szintúgy a rendszer, galaxis, vagy akár az egész univerzum élére akarnak állni. Az emberek és klánok közötti harc egyre jobban kiéleződik, ahogyan egyre feljebb és feljebb jutnak a ranglétrán. A lehetőségek tárháza kinyílik, és a fejlesztések, kutatások és a termelés nagyban befolyásolja, ki hol foglal majd el helyet a több ezres ranglétrán. 

A játék nem régiben nyitottam meg egyik újabb univerzumát, a 2x-es gyorsaságú 6. unit! Én, mint ismételt regisztráló szeretném általánosságban bemutatni kissé a játékot, mivel úgy vélem, rég látott ilyen szintű elfoglaltságot nyújtó internetes oldalt az ember. A mai világ tele van kis, könnyed játékokkal, mint a TeveClub, NeoPets, és egyéb időtengető oldalak, melyeket könnyű, és egyszer használni, naponta csupán egy-két percet igényelnek minimumban, ám az Ogame, más. Itt gondolkodni, taktikázni, támadni és védekezni kell egyaránt. Meg kell tanulni a különböző variációkat, ki kell tapasztalni a lehetőségeket, és addig kell tágítani a határokat, amíg csak lehet, vigyázva arra, hogy mások nehogy elénk lépjenek. Kezdjünk is hát bele.

 

A játék kezdetén csupán a legkezdetlegesebb lehetőségek állnak elénk, amikkel valamit kezdenünk kell. A csekély mennyiségű nyersanyag és választás leszűkíti a variációkat. A legjobb választás, ha az alapbányákkal kezdjük a fejlesztéseket, és Fém-, illetve Kristálybányákat húzunk fel, melyek minden egyes szinttel megnövelik óránkénti termelésüket.

A harmadik fejleszthető kitermelő épület a Deutérium szűrőállomás, mely a hidrogén kettes számú izotópját állítja elő, és melyet a különböző hajók üzemanyagként fogyasztanak.

Az épületek energiával működnek, melyet a Naperőmű biztosít. Eme épületet szintúgy fejleszteni kell, minél jobban ki van fejlesztve, annál több energiát képes óránként termelni, melyet a már előbb felsorolt épületek emésztenek fel. Ez mindennek az alapja, ha nincs energia, nincs termelés, anélkül pedig nem halad semmi.

  ^TOP^

A bolygó karjai a hajók. Ezek tevékenykednek a bolygón kívül, járják be a galaxist, és vándorolnak az univerzum egyik végéből a másikba.A hajóknak többnyire három nagyobb csoportja van, legalábbis ha csak egyszer pillantunk rájuk.

Vannak a szállító hajók, melyek nyersanyagot képesek szállítani bolygóról-bolygóra, aránylag kevés üzemanyag fogyasztásával.
A könnyű anyagokból készült kisebb hajók, mint a Könnyű Harcos és Nehéz harcos alkotja a zömét a flottának. Ezeket lehet legelőször elkészíteni, kevés nyersanyag szükségeltetik hozzájuk,ám erejük is csupán ennyit ér. Tömegesen nagy csodákra képesek, így halomszámra ajánlott őket készíteni.
A nehéz fegyverzettel és páncéllal rendelkező hajók igen költségesek. Tüzelőerejük akkor ér nagyon sokat, haa védekező, illetve támadó nem képes eltalálni, tehát érdemes melléjük sok, pajzsként alkalmazható kisebb hajót építeni, melyekre hárul a támadás, így a lassú, ám pusztító erejű hajók képesek nagyobb kért tenni az ellenségben.

 

A fejlesztések teszik lehetővé, hogy újabb technikákat és lehetőségeket tárjunk fel. A fejlesztések a kutató laboratoriumban történnek, amelynek fejlesztésével egyre több technikára derül fény, így azok kifejlesztésével erősebb, hatékonyabb védelmet illetve flottát vagyunk képesek alkotni.

A fejlesztések többnyire drágák, de megéri rájuk nyersanyagok fordítani. Az igazi változásokat ezek okozzák, ha nem fejlesztjük, képtelenek leszünk megvédeni magunkat, mert az alacsony szintű védelmet könnyen le lehet rombolni, ha épp egy gondolkodó ellenféllel akadunk össze. 

  ^TOP^

A különböző nagyságú csaták során a lezúzott védelem és hajók törmeléke az űrben ragad, ezeket űrszemét néven emlegetjük. Be lehet őket gyűjteni erre szakosodott hajókkal, a Szemetesekkel, ám van valami más is, amire jók ezek a halmok.

A csata során a megsemmisült szerkezetek mennyiségétől függően megvan az esélyünk egy Hold kialakulására. Ez a százalékérték maximum 20 lehet, ennél följebb nem megy. Ha valakinek Holdja van, az hatalmas előnyökhöz jut másokkal szemben, mivel a holdon olyan épületeket lehet építeni, amelyeket egy átlagbolygón képtelenség. Ilyen különlegesség a Phalanx és az Ugrókapu. 

A Holdon Hold bázist kell építenünk, hogy más épületeknek helyet biztosítsunk, mivel maga az égitest önmagában lakhatatlan. A holdra építhető Phalanxal más bolygókon folyó műveleteket vagyunk képesek megtudni. Megtudhatjuk, hogy az adobbbolygóra mikor, hány hajó érkezik, és hogy azok mekkora mennyiségű nyersanyagot szállítanak. Csak bolygót tudunk lephalanxozni, holdat nem lehet. Tehát a holdra érkező és onnan induló járatokat nem látjuk.

A Holdon lehetséges másik épület, az az Ugrókapu. Az ugrókapuval lehetségessé válik számunkra a Holdról-Holdra való ugrás. Tehát ha van két olyan bolygónk, mely rendelkezik Ugrókapuval, akkor az egyikből átléphetünk a másikba, megtakarítva ezzel rengeteg nyersanyagot és időt. Kiválóan alkalmazható támadások, illetve bevédések által. Nyersanyag nem szállítható ugrókapunk keresztül.

 

 

Azt hiszem nagyjából ennyi lenne. :]
Egy egyszerű, rövidke leírás, melyből az ember rálátást nyerhet a játékra. Maga a játék természetesen sokkal bonyolultabb, rengeteg gondolkodást, odafigyelést igényel, hiszen a flották különböző mozgatása, időbeli elrendezése és a taktikák sok erőfeszítést igényelnek. Nem egyszerű, de egy idő után belejön az ember. A fantázia, a klánon belüli összefogás, a csoportos támadások és a lehetőségek önkénytelenül iscsodálatot ébresztenek az emberben.

Ez egy olyan elfoglaltság, amit bárkinek szívvel ajánlok, aki csak egy kicsit is érdeklődik az ilyen fantasztikus alapokra helyezett játékok iránt.

www.ogame.hu

2008. szept. 18. 21:41, by CookieAngel

^TOP^